Saturday, June 20, 2009

AL FATIHAH

Rabu-17 June 2009

Pukul 3pm mak aku sms mengatakan makcik aku sudah teruk...Minta aku balik..Ummm..Sebenarnya esok,Khamis aku mmg akan cuti..Then around 4.30pm makcik aku lg sorang telefon...Suh balik jugak..Makcik aku dah teruk...Anytime sahaja akan pergi..Ummmm...Actually makcik aku yg teruk ni isteri kepada arwah pakcik aku..Dia kena operate last year..Sama dgn makcik aku lg sorang...Dia sakti kanser payu udara..Masa operate tu,sebelah buah dada nya telah di potong..Mula dari itu dia sentiasa sakit..Ulang alik ke hospital la..Buat terapi itu ini...Last masa raya thn lepas,dia dtg umh,kurus kering..Umm..Sedih mmg sedih..Ok la..Around 5pm aku sms kat bos aku kata aku perlu pulang segera..Secara kebetulan dia dtg,and ambik aku..Anta ke LRT terdekat..Dlm kereta masih lagi dia nk bising..Dia bising psl lain la..Dok membebel jer...Alih2 aku buat bodo jer..Kang layan kang pyh plak..Heheheh...Then aku balik umh dulu,ambik brg..Then kuar balik utk ke puduraya around 7pm..Sampai pudu 7.30pm...Aku dpt beli tiket bus kul 8.30pm..Tngh dok tunggu tu aku call srz..Tak angkat plak..Tak lama tu dia call back..Aku ckp aku otw balik ke Kuantan...Ha??Kenapa?Hehehe..Aku ckp la makcik aku tngh teruk..Dia ckp suh aku berhati2..Dan bersabar jika apa yg berlaku..Ummm..ok jew..


Khamis-18 June 2009


Aku sampai umh around 11.30mlm semlm...Pakcik aku sampai 12malam..Hehehe..Then tido semua..Around 4.30am makcik aku call,kata cousin aku call,mak dia teruk...Terkejut kiteorg...Terus siap2 bangun bergegas ke hospital kuantan..Sampai kat spital around 5am...Tgk makcik aku..Umm..really sad..Mmg dia tngh teruk...Minum pun guna straw..Tu pun cousin aku yg bg sikit2...Anak makcik dan arwah pakcik aku ni ada 3org..2 laki sorang perempuan..So tkde apa nk kami buat..Just tgk..Tapi nampak dia berusaha utk survive..Sakit sangat rasanya..Kesian dia...Dia bernafas mengunakan oksigen..Umm..Aku tgk mesin yg ada tulis jantung and nadi...Ok..Masih kuat...Tapi anything can happen kan...Then around 8.30am kiteorg balik ke umh..Then mana yg nk sambung tido tu sambung la..Hehehehe..Then around 12.30tengahari kami pergi ke spital balik...Sbb bawak nasi utk cousin aku tu...


Then cousin aku yg first balik umh aku dulu dgn pakcik aku..Bg dia mandi segala..Kesian dia..So tinggal yg second and last..Dan ramai juga sedara mara dari belah umi mereka yg dtg..Then tk lama tu mesin berbunyi..Huh??Semua dah kedepan katil makcik aku ni...Then bunyi tkde plak..Ayoo...kasi jantung mauh jatuh daaaaa..Then aku masuk balik dok tepi mesin...Alah mesin yg tunjuk kite nya jantung tu..Gerak ke tk..Slow ke apa ke..Then bunyi lagi...tet tet te..Ayak...aku depan mesin ni...Jantung tu kejap naik then tak..Erkkk...Dari 70 turun ke 65..Turun lg ke 40..Errkk..OMG!!Then semua nurse dtg...2org cousin aku dekat dgn umi mereka..Tak lama tu aku tgk mesin turun jd 25..Ummm...And............................................................


Berakhirnya riwayat NOR AZIZAN pd usia 45thn pada pukul 2.30petang..Meninggalkan 3org anak yg masih bersekolah...Lega sebenarnya apabila dia pergi dengan begitu senang..Kesian arwah kerna selama sethn melawat penyakit nya itu..Dan sekarang TUHAN lebih menyayanyi arwah..ALHAMDULLILAH...Kesakitan itu tidak menjelma lagi..Kesian aku tgk bila dia dlm kesakitan..Apa yg mampu kita buat??Hanya tgk sahaja..Yg sakitnya dia..Umm..Cuma aku kesian dgn 3org cousin aku..Mcm mana la mereka nanti...Umi ayah telah pergi..ummm...Aku terpaksa berhenti disini dulu..Nk kemas apa yg patut2...Apa2 pun...Mari kita sedekah kan AL-FATIHAH kepada arwah..Semoga arwah di tempatkan di tempat yg di rahmati oleh NYA...




No comments: