Wednesday, October 28, 2009

IBU...AYAH TUKAR BAJU YA?

Mesti korang pelik kan..Apasal lak tajuk diatas..Ok la..Meh nk cite..Kan aku ckp aku dok ngantuk jer kan..Pening kepala tu tolak tepi..Org tua2 kata klu kita dok rasa ngantuk je mesti ada org meninggal..Memula aku tk percaya sgt..Tp bila selalu terkena tu,caya juga la..So yg meninggal ni nama nya Uda Mok..Cousin mak aku...

27th tu aku mmg ngantuk sgt...So aku tido..Sedar2 dah asar..So aku terus gi solat...Balik solat tu around dkt2 kul 6pm mak aku call..Kata Uda Mok ni sakit...Suh aku gi jugak..Then aku sms pakcik aku tny kat mana..HUKM..So aku plan nk ajak Kak Nina..Since dia nk jumpa aku..Then ok la..Aku relax lagi..Around 6.45pm pakcik aku call ckp tk pyh gi HUKM..Gi umh dia terus..Uda Mok dah tkde...Ummm...Terdiam jap aku..Sbb aku mmg tk tau dia sakit...


Ok la..Aku sampai umh arwah around 9.45pm..Kak Nina yg tlg anta..TQ..Mak aku lak naik bus dari Kuantan kul 12.30am bersama ayah dan makcik aku..Mereka sampai KL 4am..Sesambil tu aku dngr la mereka2 ni bercerita..Arwah sakit dah lama..Before puasa lagi..Dia dok ulang alik ke spital..Tp bley lak doktor tk tau dia sakit apa..Sampai kesudah tk tau..Bangang tul..Then masa aku tgk jenazah,muka arwah hitam sesgt..Mereka kata sbb darah beku..Coz sehari sebelum tu arwah ada muntah..Muntah hitam..Kira darah tu dh jd hitam la..Sian dia!Dan kematian di sebabkan pendarahan..


Sepanjang aku kenal dgn arwah ni..Dia satu2nya yg suka bergurau..Kira senang dgn arwah..Takde buat mslh...Masa arwah meninggal,pakcik aku ckp arwah mmg dh tk sedar..Tp kite leh tgk dada dia berombak..Masa arwah putus nafas tu,senang je..Slow and steady..Tkde la terseksa sgt...Arwah meninggalkan seorg balu dgn dua org anak perempuan yg comel dan masih kecil..Yg sulung baru 6thn..Yg kedua berkata..."IBU..AYAH TIDO YA BU?PASNI AYAH TUKAR BAJU EK?AYAH KENA MANDI DULU LA YA BU?"...Umm..apa la perasaan ibu dia...Mereka kata si comel berdua ni pergi tgk ayah mereka..Pastu senyum then kata..AYAH TIDO LAH...Hummm...sedih...
Berakhir la sudah riwayat ANUAR di usia 46thn..Semoga arwah ditmptkan di sisi org2 yg beriman..AMIN..AL FATIHAH...


Chow Chin Chow

No comments: